Vastauksia polttaviin kysymyksiin
Mietitkö, miten vuokraussovellus käytännössä toimii? Pohditko, onko RowlyGO oikeasti helppokäyttöinen? Entäpä, jos liiketoiminta kasvaakin hallitsemattomasti? Jos et löydä vastausta täältä, kysy meiltä suoraan!
VARAAMINEN JA MAKSAMINEN
RowlyGo tarjoaa joustavat ja monipuoliset maksuvaihtoehdot, jotka tekevät maksamisesta sujuvaa sekä asiakkaillesi että sinulle. Asiakkaat voivat maksaa helposti verkossa varauksen yhteydessä, hoitaa laskutuksen myöhemmin tai vastaanottaa maksulinkin suoraan hallintapaneelista. Maksaminen on aina turvallista ja nopeaa – riippumatta siitä, mikä maksutapa valitaan.
Alakysymyksissä käydään tarkemmin läpi eri maksutavat ja niiden käyttömahdollisuudet RowlyGossa.
Verkkomaksut varauksen yhteydessä?
Visma Pay tarjoaa vuokraamon asiakkaille monipuoliset ja turvalliset maksutavat suoraan verkossa. Asiakkaat voivat maksaa varauksen yhteydessä helposti eri vaihtoehdoilla, kuten verkkopankkimaksuilla, korttimaksuilla tai mobiilimaksuilla. Tämä tarkoittaa, että vuokraamo saa maksun heti, ja asiakas voi hoitaa maksun varauksen yhteydessä ilman turhaa viivyttelyä. Maksaminen on nopeaa, sujuvaa ja integroitu suoraan RowlyGo-sovellukseen, joten prosessi on aina saumaton.
Voinko lähettää asiakkaille laskuja?
Jos haluat tarjota vaihtoehtoja laskutukseen, Innovoice-integraation avulla hoidat vaivattomasti myös laskutuksen ja koontilaskutuksen, mikä helpottaa erityisesti isompien yritysasiakkaiden tarpeita.
Maksulinkin lähettäminen asiakkaalle?
Lähetä maksulinkki helposti suoraan Visma Payn hallintapaneelista. Jos jälkilaskutus tankkauksesta tarvitaan, sekin hoituu vaivattomasti samalla prosessilla.
Hyvät ohjeet maksulinkin lähettämiseen löytyvät täältä: Maksulinkki – Visma Community
Onnistuuko varauksen maksaminen paikan päällä?
Vuokraamo voi itse päättää, sallitaanko varauksen maksu paikan päällä ajoneuvon noudon yhteydessä. Tuotekortille merkitään, onko maksu hoidettu, joten kaikilla on aina selkeä kuva varauksen maksun tilanteesta.
Voiko verkkomaksuista ottaa etukäteen pelkän varausmaksun?
Kyllä voi. Vuokraamo voi asettaa verkkomaksuille halutun varausmaksun ja aikataulun, missä vaiheessa loppusumma tulee maksettavaksi.
Näkeekö asiakas reaaliaikaisesti tuotteiden saatavuuden?
Kyllä. Asiakas näkee onlinevarauskoneelta reaaliaikaisesti, mitkä tuotteet ovat saatavilla. Turhat tuplabuukkaukset jäävät historiaan.
Voiko asiakas varata samalla kertaa useita tuotteita?
Kyllä voi, vuokraamo voi määrittää asetuksissaan, että salliiko usean tuotteen lisäyksen varaukselle. Tällöin varausjärjestelmässä on näkyvissä ostoskori -toiminto.
Näkeekö asiakas vuokrausehdot varaamisen yhteydessä?
Kyllä. Asiakas lukee ja hyväksyy vuokrausehdot varausta tehdessään, ennen varauksen vahvistamista.
VARAUKSEN MUOKKAUS, PERUUTTAMINEN & HYVITYS
RowlyGo avulla asiakkaat voivat helposti muokata tai peruuttaa varauksensa, jos vuokraamo sallii sen asetuksissaan.
Voiko asiakas peruuttaa varauksensa sähköisesti?
Kyllä voi! Vuokraamo voi asetuksissaan määrittää, annetaanko asiakkaiden peruuttaa varauksensa itse varausvahvistuksessa olevan linkin kautta. Lisäksi voit säätää asetuksista, kuinka monta päivää ennen varauksen alkua peruutus on sallittu. Näin pidät homman joustavana, mutta samalla hallinnassa – ilman turhaa säätöä.
Voiko vuokraamo muokata varausta?
Kyllä voi! Jos varaus on jo maksettu verkossa, vuokraamo pystyy tarvittaessa palauttamaan osan varauksen summasta Visma Payn hallintaportaalista. Jos varaukseen tulee lisäkustannuksia, voit helposti lähettää asiakkaalle maksulinkin hallinnan kautta, jolloin lisämaksut hoituvat kätevästi. Manuaalisesti tehdyt varaukset ja varaukset, joissa maksu tapahtuu vasta noudon yhteydessä voidaan myös muokata sujuvasti. Näin varaukset pysyvät joustavina ja vuokraamolla on aina täydellinen hallinta tilanteesta.
Osittainen hyvitys tai täyden vuokraussumman palautus?
Kyllä onnistuu! Sekä osahyvitys että täyden vuokraussumman palautus voidaan hoitaa sujuvasti Visma Payn hallintaportaalin kautta. Voit helposti käsitellä palautukset ja hyvitykset tilanteen mukaan, mikä varmistaa joustavan palvelun niin asiakkaalle kuin vuokraamollekin.
HINNOITTELU
RowlyGo avulla tuotteiden ja lisäpalveluiden hinnoittelu on helppoa ja vaivatonta.
Voiko tuotteelle määrittää sekä tunti- että vuorokausihinnan?
Kyllä voi! Tuotteen hinnoittelutapoja on useita ja ne toimivat tarvittaessa myös samanaikaisesti (tunti-, vuorokausi-, viikko- ja kuukausihinta).
Voiko hinnastoja määritellä sesonkien mukaan?
Kyllä voi! Hinnastoihin voidaan tehdä korotuksia / alennuksia tietyille aikaväleille joko prosentuaalisesti tai euromääräisesti.
Dynaaminen hinnoittelu kuuluu Performance ja Enterprise paketteihimme.
Pystyykö järjestelmässä tekemään alennuskoodeja asiakkaille?
Kyllä pystyy! Alennuskoodeja on helppo tehdä ja asiakas pystyy syöttämään koodin varauksen maksutavan valinnan yhteydessä.
Alennuskoodeja voidaan tehdä Performance ja Enterprise paketeissa.
Voiko varauksille lisätä päivystysmaksun?
Kyllä voi. Vuokraamo voi periä päivystyslisää varauksista, jotka tehdään aukioloaikojen ulkopuolella.
Päivystysmaksut kuuluvat Performance ja Enterprise paketteihimme.
Voiko varauksille lisätä toimitusmaksun?
Kyllä voi. Vuokraamo voi asettaa esimerkiksi jollekin noutopisteelleen toimitusmaksun, joka lisätään vuokrauksen hintaan.
Toimitusmaksuja voit lisätä Performance ja Enterprise paketeissamme.
TUOTTEET JA LISÄPALVELUT
Starter paketissamme tuotteita voi lisätä maksimissaan 10 kpl, mutta Performance ja Enterprise paketeissa tuotteita voi olla rajattomasti.
Tuotteiden lisääminen
Tuotteiden lisääminen järjestelmään on helppoa ja vaivatonta. Tuotekortille lisätään tuotteen tarkat tiedot, ominaisuudet, käytettävä hinnasto sekä edustava kuva. Tuote liitetään oikeaan kategoriaan ja sille lisätään sopivat lisäpalvelut.
Mikäli vuokraamolla on useita samantyylisiä tuotteita, tuotteiden kopioiminen on helpoin ja nopein ratkaisu lisätä tuotteita.
Tuotetiedot kannattaa täyttää mahdollisimman hyvin, jotta vuokraaja saa vuokraushetkellä mahdollisimman hyvän kuvan vuokrattavasta tuotteesta.
Lisäpalvelut
Uuden lisäpalvelun lisääminen järjestelmään on yksinkertaista. Uusi lisäpalvelu nimetään, sille ladataan kuva ja lisätään hinnasto. Vuokraamo voi myös päättää, että sallitaanko usean lisäpalvelun lisäys yksittäiselle varaukselle, esimerkiksi asiakas voi lisätä navigaattoreita varaukselleen vain yhden kappaleen, lastenistuimia kaksi kappaletta jne.
Tuotekortilla määritellään, että mitä lisäpalveluita kyseiselle tuotteelle tarjotaan.
Onko tuotteilla vauriokartat?
Kyllä on. Vaurion tiedot ovat helposti lisättävissä ja ne näkyvät selkeästi vauriokartalla. Vauriokartta näkyy myös asiakkaan sopimuksella.
Voiko tuotteen nouto- ja palautusajat pakottaa tietyille päiville ja tiettyihin kellonaikoihin?
Kyllä voi! Tuotteelle voidaan määrittää tietyt nouto- ja palautusajat joko viikon (tai useamman viikon) vuokrauksille tai vaihtoehtoisesti myös päivävuokrauksille.
Näkeekö jostakin tuotteen varaushistorian?
Yksittäisen tuotteen varaushistoriaa voi selata tuotekortin kohdasta “Varaushistoria”. Tuotteen varauksia pääsee myös tarkemmin tarkastelemaan tätä kautta.
Voiko tuotteen piilottaa onlinevarauskoneelta?
Yksittäisen tuotteen tai vaikka kokonaisen tuotekategorian piilottaminen onnistuu kädenkäänteessä. Halusitpa pitää ne piilossa viikonlopun ajan tai pitempään, Rowly antaa sinulle täyden hallinnan. Näin voit tarjota erikoistuotteita vaikkapa vain tietyille asiakkaille – juuri silloin kun haluat.
FLEETTI
Mikä on fleetti?
Fleetti on yksinkertaisesti se kalustokokoelma, jota vuokraat eteenpäin – olipa kyseessä autot, veneet, moottorikelkat tai vaikka peräkärryt. Se on kaikki se liikkuva kalusto, joka pitää bisneksesi rullaamassa. Fleettisi voi olla yksi yhteinen kokoelma, jota hallitset useista noutopisteistä, tai se voi olla jaettuna useampaan paikkaan, jokaisella oma kalustonsa. Kumpikin tapa toimii sujuvasti Rowlyn avulla – vain sinä päätät, miten homma hoidetaan!
Selkeää ja yksinkertaista, just niin kuin pitääkin.
Voinko hallita yhtä kalustoa useasta noutopisteestä käsin?
Kyllä voi. Vuokraamolla voi olla monta nouto- ja palautuspistettä samalla kalustokannalla. Kaikki noutopisteet hyödyntävät siis samaa kalustoa, mutta vuokraamo asettaa jokaiselle pisteelle omat säännöt ja aikataulut, jotta kaluston siirto on saumatonta paikasta toiseen.
Onko mahdollista hallita useita fleettejä eri noutopisteissä?
Kyllä voi. Vuokraamolla voi olla monta fleettia ja monta noutopistettä. Jokaisella pisteellä on oma fleettinsä ja näin vuokraamo voi varmistaa, että kalusto on aina oikeassa paikassa oikeaan aikaan.
INTEGRAATIOT
RowlyGO tarjoaa joustavat ja saumattomat integraatiot, jotka tekevät vuokraustoiminnasta entistä tehokkaampaa ja sujuvampaa. Olitpa sitten laskuttamassa asiakkaita, varmennat luottotiedot tai automatisoit viestinnän, RowlyGO pitää kaikki työkalut käden ulottuvilla.
Mitä kaikkea RowlyGOhon on integroitu?
RowlyGO on integroitu jo nyt Visma Pay, Telia Tunnistus, Suomen Asiakastieto, Kiho, LivionKey, Innovoice, Link Mobility ja Googlen palvelut Analytics ja Tag Manager.
Mitä hyötyä Telia Tunnistuksesta on?
Telia Tunnistuksen avulla asiakkaat voivat hyväksyä vuokrasopimuksen turvallisesti ja vaivattomasti mobiilivarmenteella tai pankkitunnuksilla.
Telia Tunnistuksen avulla sopimusten hallinta on helppoa ja nykyaikaista. Kaikki sopimukset allekirjoitetaan digitaalisesti, eikä paperitulosteita enää tarvita.
Tarkistaako RowlyGO asiakkaiden luottotiedot?
Suomen Asiakastiedon integraation avulla asiakkaiden luottotiedot tarkistetaan automaattisesti ja näin varmistetaan, että vuokraaja pystyy hoitamaan maksunsa ilman yllätyksiä.
Automaattinen luottotietojen tarkistus pitää huolen siitä, että vuokraamasi ajoneuvo ei päädy vääriin käsiin.
Näenkö RowlyGOn avulla kalustoni reaaliaikaisen sijainnin?
Kyllä, Kihon paikannusjärjestelmä pitää sinut kartalla vuokrakalustosi sijainnista missä ja milloin tahansa – näet kaiken suoraan RowlyGO hallintapaneelista.
Kihon palvelun avulla näet myös kalustosi kilometrit, akun jännitteen sekä huoltotarpeet.
Voiko järjestelmästä lähettää koontilaskuja?
Kyllä voi. Innovoicen laskutuspalvelu mahdollistaa sujuvan ja vaivattoman laskutuksen. Laskutuspalvelu mahdollistaa yritysasiakkaiden laskutuksen sekä koontilaskutuksen suoraan RowlyGO hallintapaneelista ilman turhia välivaiheita.
YLEISET KYSYMYKSET
Olemme koonneet kattavan listan, jotta saat vastaukset nopeasti ja vaivattomasti ilman turhaa vaivannäköä. Mikäli jokin kysymys jää yhä askarruttamaan, tiimimme auttaa mielellään!
Toimiiko RowlyGO mobiilissa?
RowlyGO toimii kaikilla laitteillasi – missä ja milloin vain. Käytä sitä puhelimella, tabletilla tai tietokoneella. Mobiililaitteet on otettu suunnittelussa erityisesti huomioon, ja sovellus on rakennettu siten, että se toimii täydellisesti myös pienemmillä näytöillä. Ja jos hallintapaneeli näyttää liian pieneltä tai isolta isolla tietokonenäytöllä, ei hätää – voit zoomata näkymää helposti suuremmaksi tai pienemmäksi juuri tarpeesi mukaan. Näin varaukset ja kaluston hallinta onnistuvat vaivattomasti, missä tahansa oletkin.
Varausvahvistukset
RowlyGO varausvahvistukset pitävät kaikki ajan tasalla ja varmistavat, että sekä asiakas että vuokraamo saavat tiedon tehdystä varauksesta. Asiakkaat saavat automaattisesti varausvahvistuksen sähköpostitse ja vuokraamolle lähtee myös oma vahvistus. Lisäksi voit ottaa käyttöön tekstiviesti-ilmoitukset, jolloin varausvahvistus saapuu molemmille osapuolille myös suoraan puhelimeen. Näin varmistetaan, että kaikki tietävät varauksen tilan ja tiedot ovat aina saatavilla.
Mikä on täydennyslinkki?
Varauksen pystyy lähettämään asiakkaan sähköpostiin täydennettäväksi täydennyslinkin avulla.
Täydennyslinkin kautta asiakas voi siis täyttää yhteystietonsa loppuun, hyväksyä varausehdot ja sopimuksen sekä maksaa varauksensa.
Toimipisteen asetuksissa määritellään täydennyslinkin voimassaoloaika.
Onko järjestelmässä kieliversioita?
Kyllä! Onlinevarauskone on suunniteltu toimimaan suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi, joten asiakkaasi saavat palvelua juuri sillä kielellä, joka heille parhaiten sopii. Lisäksi voit syöttää kaikki tuotetiedot eri kieliversioina, jotta ne ovat asiakkaiden saatavilla heidän omalla kielellään. Hallintapuolen käyttö tapahtuu kuitenkin vielä tällä hetkellä ainoastaan suomen kielellä. Asiakkaalle pystytään lähettämään vuokrasopimukset asiointikielen mukaan, mikä takaa sujuvan palvelun kaikille.
Miten voin hakea yksittäistä varausta?
Järjestelmässä on älykäs hakutoiminto, jolla löydät varaukset nopeasti varausnumeron, asiakkaan nimen, puhelinnumeron tai sähköpostin perusteella. Hakeminen on niin sujuvaa, että hämmästyt itsekin, miten helposti ja nopeasti homma hoituu.
Onko järjestelmässä asiakasrekisteri?
Kyllä on. Asiakasrekisteristä näet näppärästi asiakkaiden varaushistorian ja pidät yhteystiedot ajan tasalla – kaikki yhdellä silmäyksellä. Yritysasiakkaille voit lisäksi tallentaa laskutusosoitteet, jotta laskutus hoituu sujuvasti ilman ylimääräistä säätöä.
Voiko järjestelmästä lähettää asiakastyytyväisyyskyselyitä?
Kyllä voi. Link Mobility -integraation avulla asiakastyytyväisyyskyselyiden lähettäminen on täysin automatisoitu. Vuokrauksen jälkeen asiakkaalle lähtee tekstiviestillä tyytyväisyyskysely ja vuokraamo näkee vastaukset kätevästi hallintapaneelistaan. Voit myös liittää Google My Business -profiilin arvosteluosion, jotta saat maksimaalisen hyödyn seuraaville asiakkaille sekä oman toiminnan kehittämiselle. Näin pysyt aina kartalla siitä, miten hommat rullaa – ja asiakkaatkin tykkäävät!
Miten seuraan mitä digitaalista reittiä pitkin varaukset tulevat?
Näet selkeästi, mitkä varaukset ovat tulleet verkon kautta ja mitkä on syötetty manuaalisesti hallintaan.
Google Analytics on todellakin kaverisi tässä! Sovellus tukee konversioiden määrityksiä ja Google Tag Manageriin tehdään tarvittavat asetukset, jotka ajetaan Google Analyticsiin. Näin pysyt aina kartalla, mistä digikanavasta varaukset tulevat.
Jos käytät maksettua markkinointia, kuten Meta (ent. Facebook) tai Google Ads, saat helposti selville, kuinka monta varausta nämä kampanjat toivat ja mitkä olivat niiden tuotot. Samalla näet, tulivatko varaukset orgaanisesti – hakukoneiden avulla juuri niillä avainsanoilla, joilla sivustosi löytyy ilman maksua.
KÄYTTÖÖNOTTO
RowlyGO käyttöönotossa olemme tukena ja turvanasi alusta loppuun.
Kuinka pian sopimuksen allekirjoituksesta saan järjestelmän käyttööni?
Järjestelmän saat käyttöösi noin 2–3 viikossa, riippuen siitä, millaisia muutoksia ja integraatioita tarvitaan. Hommat rullaa ripeästi, mutta varmistamme samalla, että kaikki toimii juuri niin kuin pitää!
Miten käyttöönottokoulutus järjestetään?
Käyttöönottokoulutus hoidetaan kätevästi Teamsin kautta ja ajankohta sovitaan aina henkilökohtaisesti asiakkaan kanssa. Ennen koulutusta saat tunnukset järjestelmään ja kaikki integraatiot ovat valmiina toimimaan, jotta voimme käydä jokaisen osa-alueen huolellisesti läpi. Näin varmistetaan, että pääset vauhtiin heti alusta lähtien!
Miten varauskalenteri lisätään nettisivuillemme?
Ei huolta koodaamisesta tai vaikeista asennusprosesseista! Varauskoneen liittäminen onnistuu jokaiselle julkaisujärjestelmälle, kuten Drupal, Magento ja WordPress. Saat vain script-koodin, joka liitetään osaksi HTML- tai XHTML-dokumenttia script-elementin avulla. Jos kaipaat apua, me olemme aina tukena asennuksessa – homma hoituu sujuvasti ilman turhaa säätöä!
Jos et halua varauskonetta suoraan omille sivuillesi, ei hätää – sekin onnistuu! Voimme ohjata asiakkaasi suoraan erilliselle varaussivulle. Tarjoamme varauskoneelle oman alustan, josta löytyy osoite muotoa vuokraa.rowlygo.fi/asiakkaan-nimi. Näin varaukset hoituvat sujuvasti, vaikka varauskone ei olisikaan suoraan omilla nettisivuillasi!
Miten osaan valita parhaan palvelupaketin vuokraamollemme?
Voit aloittaa laskemalla arvion RowlyGO:n tuomasta säästöstä Hinnoittelu-sivultamme löytyvällä laskurilla.
Aloittelevalle tai kausiluonteiselle vuokraamolle Starter-paketti on vaivattomin valinta. Performance-paketti taas sisältää paljon enemmän ominaisuuksia ja tukee liiketoimintasi kasvua tehokkaasti. Jos taas tarvitset räätälöityjä ratkaisuja, Enterprise-pakettimme tarjoaa muun muassa brändätyt yritys- ja vakuutusyhtiöportaalit.
Hinnoittelu-sivullamme on selkeästi esitelty eri pakettien ominaisuudet, ja asiantunteva myyjämme auttaa sinua valitsemaan juuri teille sopivan ratkaisun. Varaa maksuton esittely täältä ja tutustu tarkemmin!
KÄYTTÄJIEN HALLINTA
Voinko antaa tiimilleni erilaisia käyttöoikeuksia?
Kyllä voit. Rowlyssa voit lisätä tiimiisi käyttäjiä ja määrittää heille tarkat käyttöoikeudet. Näin jokainen pääsee käsiksi juuri niihin toimintoihin, joita he tarvitsevat – ja vain niihin. Tämä ominaisuus on työn alla ja tulee pian käyttöösi, jotta voit hallita tiimiäsi entistä tehokkaammin!
Miten saan tunnukset järjestelmään?
Tunnuksesi saat järjestelmän käyttöönoton yhteydessä sähköpostiisi lähetettävän linkin kautta.
Miten voin päivittää salasanani?
Kirjautumissivulla klikkaa “Unohtuiko salasana?”, kirjoita käyttäjätunnuksesi (sähköpostiosoite) kenttään ja klikkaa lopuksi “Send code”.
Sähköpostiisi tulee ohjeet salasanan vaihtoon.
Olen hukannut käyttäjätunnukseni tai salasanani, miten toimin?
Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, tuki@rowly.fi.