OLI VUOKRAAMO. JA HALU PÄÄSTÄ HELPOMMALLA.
Yrityksen matka sai alkunsa pakettiautojen vuokraamisesta. Muuten se oli mukavaa hommaa, mutta hermoja kiristivät paperisota, kaluston kunnon kyttääminen ja asiakkaiden paimentaminen puhelimitse. Haluttiin päästä helpommalla. Ja päästiinkin, kun otettiin ja digitalisoitiin koko vuokrausprosessi.
Mercedes-Benz Sprinter vm. 2002
Autojen vuokraaminen oli minusta mukavaa hommaa. Ei se bisneksenä automaattisesti mikään kultakaivos ollut, mutta kyllä sillä itsensä elätti.
Puhelinralli otti kumminkin minua päähän. Toisinaan yhden auton vuokraamiseen saattoi liittyä 6–8 puhelua. Jos ei vastannut, vuokraamatta jäi.
En ollut ainoa, jota otti päähän: myös asiakkaita harmitti soitella minulle. Ei ne juttukaveria tarvinneet, vaan auton ja vuokrauksen tiedot.
Mietin, että on pakko olla joku keino, jolla hommat saadaan hoidettua ilman, että ollaan koko ajan luurissa kiinni. Napisin asiaa kaverille, ja se sanoi, että höhlä, koodataanpa tähän sovellus. No, koodattiin.
Sovelluksesta tuli vähän liian hyvä. Äkkiä minulla olikin yrittäjänä luppoaikaa. Käytin ajan siihen, että tein sovelluksesta vieläkin paremman: laitettiin kaverin kanssa kaikki kalustonhallinnat, sopimushommat ja muut samaan systeemiin.
Siitä alkoivat sitten muutkin vuokraajat tietysti kiinnostua. Ajateltiin, että mitäpä, jos ei vuokratakaan autoja, vaan tätä sovellusta.
Se vaikuttaa olleen ihan hyvä idea.
– Timo Rissanen
Arvot
OMISTAUTUNEISUUS
Muistamme mistä tulemme. Tunnemme homman juonen. Olemme itse nähneet vuokraamotyön valoisat hetket – ja tietenkin myös ne, joita ei niin tykkäisi muistella. Pysymme edelleen tiiviisti ajan tasalla alan muutoksista ja kuulumisista.KEKSELIÄISYYS
Improvisoimme asiakkaalle hyötyä. Työmme parhaita hetkiä ovat ne, kun keksimme ratkaisun toisen yrittäjän haasteisiin. Sovellusta kehitetään asiakkaan tarpeisiin, ei pelkästä kehittämisen ilosta.REHELLISYYS
Reilut pärjäävät parhaiten. Seisomme tekemiemme päätösten takana, ja teemme ne aina asiakasta kuunnellen. Kerromme suoraan, jos näemme kehittämisen paikkoja asiakkaan tekemisessä. Uskomme, että luotettavuus tuo luoksemme asiakkaita paljon tehokkaammin kuin tuputtaminen.Strategia
Rowlyn strategiana on pitää asiat liikkumassa: ensin vuokrakalusto, ja sen mukana myös bisnes – asiakkaan ja meidän. Tavoitteenamme on olla maailmanlaajuisesti parhaiten skaalautuva ja helpoimmin mukautuva vuokraussovellus, joka maksaa asiakkaalle itsensä takaisin säästyvinä resursseina. Samalla, kun kurkotamme kansainvälisyyteen, pidämme juuremme syvällä kotimaisten markkinoiden maaperässä.
Missio
Teemme liikkuvan kaluston vuokraamisesta niin helppoa, että vuokraamoyrittäjällä jää reilusti aikaa ja energiaa muuhunkin. RowlyGO:n avulla hallitset yhtaikaa kalustosi, kasvatat bisnestäsi ja säästät aikaa. Kokeile itse, niin uskot.
Visio
Haluamme olla maailmanlaajuisesti 1. kumppanivalinta kaluston vuokraajille ja tarjota heidän asiakkaileen ylivoimaisesti sujuvimman vuokraamiskokemuksen – missä ja milloin tahansa.
Vaikutus toimialaan
Kaupungistuminen
Ihmiset elävät yhä liikkuvampaa elämää, mutta keskittyvät asumaan kaupunkeihin. He eivät halua sitoutua omistamaan kulkupelejä, joiden säilyttäminen on urbaanissa elinyhteisössä kallista ja huoltaminen työlästä. Tämä kasvattaa vuokrakaluston kysyntää. RowlyGO vastaa tarpeeseen tekemällä vuokraamisesta sujuvaa sekä asiakkaalle että vuokraajalle.
Kestävä kehitys
Ekologisemmat valinnat tulevat olemaan tärkeä osa vuokrausbisnestä. RowlyGO:n automatisoitu sovellus auttaa optimoimaan resurssien käyttöä, vähentää kaluston seisonta-aikoja ja tehostaa sen kiertoa.
Teknologia
Automaatio ja digitaalinen hallinta ovat arkipäivää, ja ilman niiden apua on vuokraamokilpailussa vaikeaa pysyä mukana. Rowlyn sovelluksessa käyttäjä saa avukseen uusimman teknologian kaluston hallintaan ja vuokraamiseen – ilman aiempaa teknistä osaamista.