Nuoli ylös
"RowlyGO toi arkeen selkeyttä ja automaatiota – varaukset hoituvat nyt sekunneissa, ilman puheluita tai paperilomakkeita. Asiakkaat varaavat verkossa omaan tahtiinsa ja henkilöstö näkee reaaliajassa, mitä kalustoa on saatavilla."
Erika Ekfors
IT-kehityspäällikkö

Helppoa ja joustavaa peräkärryjen vuokrausta RowlyGO:n avulla

Tokmanni otti RowlyGO-ohjelmiston käyttöönsä keväällä 2025 peräkärryjen vuokrauksen tueksi. Käyttöönotto eteni suunnitellusti, järjestelmä saatiin linjoille sovitussa aikataulussa ja henkilökunnalle järjestetyt koulutukset sujuivat erinomaisesti.

Uudistuksen ansiosta asiakkaiden ei enää tarvitse tehdä varauksia soittamalla tai asioimalla toimipisteellä – kaikki onnistuu heidän omassa tahdissaan verkon kautta. Tämä on vähentänyt henkilökunnan kuormitusta, tuonut kustannussäästöjä ja nopeuttanut asiointia myymälässä, jossa asiakas käy enää vain maksamassa ja noutamassa peräkärryn. Järjestelmä tarjoaa henkilökunnalle helpon tavan hallita varauksia ja myymälässä asiointi maksutapahtumineen sekä peräkärryn noutoineen on entistä sujuvampaa. Virheiden määrä on laskenut, sillä asiakas syöttää varauksen tiedot itse. Samalla henkilöstö saa selkeän näkymän kaluston saatavuuteen, mikä helpottaa työn suunnittelua.

Miten RowlyGO on muuttanut arkea käytännössä?

RowlyGO on tuonut arkeen ennen kaikkea selkeyttä ja automaatiota. Siinä missä varauksia aiemmin hoidettiin manuaalisesti puhelimitse ja paperilomakkeilla, nyt koko prosessi hoituu yhdestä järjestelmästä. Päivittäinen työ on helpottunut, kun varaukset ja kalusto ovat reaaliaikaisesti hallittavissa, eikä tietoa tarvitse etsiä useasta eri paikasta.

Mikä on ollut merkittävin hyöty tai muutos?

Suurin muutos on ollut ajansäästö ja virheiden väheneminen. Aikaisemmin yksittäisen varauksen käsittely saattoi viedä useita minuutteja ja vaatia usean henkilön panosta – nyt se vie sekunteja. Myös asiakkaat voivat varata itsenäisesti, mikä vapauttaa henkilökunnan aikaa muihin tehtäviin.

Onko jokin osa-alue yllättänyt positiivisesti?

Positiivisena yllätyksenä on ollut järjestelmän helppokäyttöisyys ja nopea omaksuminen. Vaikka uudet ohjelmistot voivat aluksi herättää varauksia, RowlyGO:n käyttölogiikka osoittautui selkeäksi ja intuitiiviseksi. Henkilökunta pääsi nopeasti sisään ja asiakkaat ovat pitäneet verkkovarausta erittäin kätevänä.

Miten henkilöstö ja asiakkaat ovat ottaneet järjestelmän vastaan?

Sekä henkilöstö että asiakkaat ovat suhtautuneet järjestelmään myönteisesti. Henkilöstö arvostaa, että varauksia ei enää tarvitse käsitellä manuaalisesti ja asiakkaat puolestaan kiittelevät palvelun joustavuutta ja helppoutta. Erityisesti mobiilivarausten toimivuus on saanut paljon kiitosta.

Onko järjestelmä helpottanut raportointia, kaluston hallintaa tai asiakasviestintää?

Ehdottomasti. Raportointi on nyt automaattista ja selkeää – vuokrausmäärät, kaluston käyttöaste ja suosituimmat ajankohdat ovat helposti nähtävissä. Myös kalustonhallinta on kehittynyt: jos peräkärry joutuu huoltoon, on järjestelmän kautta helppoa siirtää varaukset toiselle kärrylle huoltotoimien ajaksi ja napata kärry huoltotilaan. Tämä varmistaa, ettei asiakkaiden varauksia tarvitse perua ja kalusto pysyy tehokkaassa käytössä. Asiakasviestintä on sujuvoitunut, kun järjestelmä lähettää automaattisia muistutuksia ja vahvistuksia.

Miten yhteistyö Rowlyn kanssa on sujunut käytännössä?

Yhteistyö on ollut mutkatonta ja ratkaisukeskeistä. Rowlyn tiimi reagoi nopeasti kysymyksiin ja on aidosti kiinnostunut kehittämään ohjelmistoa käyttäjien tarpeiden mukaan. Mahdolliset päivitykset ja muutokset on saatu käyttöön ilman katkoksia tai turhaa byrokratiaa.

Jos vertaatte tilanteeseen ennen käyttöönottoa – missä näkyy suurin ero tänään?

Ennen RowlyGO:ta vuokraus oli pitkälti manuaalista ja riippuvaista henkilöstön saatavuudesta. Nyt kaikki toimii verkon kautta – asiakkaat voivat varata milloin tahansa, ja henkilöstö näkee reaaliaikaisesti kaluston tilanteen. Tämä on lisännyt toiminnan tehokkuutta ja vähentänyt virheitä merkittävästi.

Suosittelisitteko RowlyGO:ta muille ja miksi?

Kyllä, ehdottomasti. RowlyGO sopii kaikille, jotka haluavat modernisoida vuokraustoimintansa ja tarjota asiakkailleen vaivattoman, digitaalisen kokemuksen. Järjestelmä tekee arjesta selkeämmän, vähentää manuaalista työtä ja vapauttaa aikaa asiakaspalveluun – juuri niihin asioihin, jotka tuovat lisäarvoa.

Asiakaspalautteet vahvistavat onnistunutta käyttöönottoa:

”Vuokraus onnistui näppärästi netin kautta. Myös myymälässä asiointi joutuisaa, kiitos ystävällisen henkilökunnan.”

”Helppo tapa vuokrata kärryä ja sopivan kokoinen löytyi, nettisovelluskin toimi luontevasti. Ystävällistä ja joustavaa palvelua henkilökunnalta”

RowlyGO:n ansiosta Tokmanni pystyy tarjoamaan asiakkailleen modernin ja asiakaslähtöisen palvelukokemuksen, joka yhdistää digitaalisuuden helppouden ja henkilökohtaisen palvelun ystävällisyyden.

Lisää tarinoita menestyksestä

Katso kaikki asiakastarinamme Nuoli oikealle

Tässähän vois olla teidän tarina

Meille jokainen yhteistyö on ainutlaatuinen ja asiakkaidemme kokemukset kertovat enemmän kuin tuhat sanaa. Haluamme kuulla, miten ratkaisumme ovat auttaneet juuri teidän yritystänne kasvamaan ja menestymään. Ota yhteyttä ja inspiroidaan yhdessä muita yrittäjiä!
Varaa esittely